joi, 26 august 2010

Ce-am citit in ultimul timp?

M-am gandit sa fac un inventar al cartilor citite de ceva vreme incoace. Nu pentru mine neaparat, ci pentru cei care cauta informatii despre o lectura buna…sau mai putin buna. Cert e ca pe mine m-au ajutat astfel de lucruri pe care le-am gasit pe net cand nu mai aveam inspiratie si nu ma puteam hotari la o anumita carte.
Asa ca o sa incep cu ultimul roman terminat si o sa merg inapoi, ca racul.
PS: Voi acorda de la 1 la 5 stelute, in functie de cat de mult mi-a placut cartea.

CORIGENT LA LIMBA ROMANA – Ion Minulescu : Nu prea citesc literatura romana. Nu ca nu-mi place, dar mi-au fost bagate pe gat atatea carti clasice d-ale noastre in liceu si-n generala incat ma simt oarecum datoare fata de autorii straini. Cu toate astea, nu am fost dezamagita. Poate doar putin de final. Dar cartea per ansamblu este buna, dinamica si are umor. Mult umor. Am ras intr-o noapte citind-o cum nu am mai patit pana acum…din cate-mi amintesc. Are totusi cateva clisee pe care eu nu le suport; plimbarea nocturna, in singuratate, prin fata caselor cu luminile stinse mi-a lasat un gust amar. Pe de alta parte mi-a placut felul in care e perceputa si analizata femeia, cum toate aceste fiinte ale sexului frumos se aseamana intre ele. Original.
3 stele


LA RASCRUCE DE VANTURI – Emily Bronte: Se gasea pe lista mea de ceva timp si o aveam de asemenea in biblioteca. Dar era legata in pielea ecologica a cartilor din colectia Adevarul si nu ma lasa inima sa o citesc. Nu de alta, dar mi-e mila sa o plimb dupa mine prin toata casa, arata prea bine ca sa fie citita in cada (…), la masa sau in curte. Prefer vesnicul carton care se poate lipi in caz de urgenta. Sa revenim la carte. Da, o adevarata capodopera. O poveste de dragoste, o drama cum rar mai gasesti in alte carti. Tot respectul pentru Emily Bronte si pentru acel ceva sau acel cineva care a inspirat-o. Nu faceti prostia sa va ganditi, ca mine, ca mai poate fi amanata. Nu stiti ce pierdeti! In plus, ecranizarea din 2009 respecta romanul aproape in totalitate si merita vazuta.
5 stele


CEA DIN URMA ZI A UNUI CONDAMNAT – Victor Hugo: Am fost oarecum sceptica la inceput, dar pe parcurs a inceput sa-mi placa. Se trateaza problema condamnarii la moarte. Cartea este alcatuita din capitole scurte care reprezinta gandurile unui om aflat in aceasta situatie; deznadejdea, speranta, frica sunt sentimentele pe care le incearca cel condamnat. Se citeste repede, dar e bine sa acorzi atentie fiecarui rand pentru a intelege gandirea unui om ce stie cum si cand va muri.
3 stele


Urmeaza mai multe postari cu aceeasi tema.

2 comentarii:

  1. "La rascruce de vanturi" citesc si eu acum.La fel am amanat cartea o perioada, iar acum a venit si vremea ei.Dar sa stii ca sunt si în literatura romana destui autori care merita cititi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu, dar parca nu ma atrag. Mai incerc cate unul asa, din cand in cand :)

    RăspundețiȘtergere